CHANGE SCREEN RESOLUTION - Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

CHANGE SCREEN RESOLUTION

Is there a way for VisualNeo Win to change the screen resolution to a specific one?

My goal is simple: When I open the application, I want VisualNeoWin, if possible, to change the screen resolution to 1920 x 1080, and when I exit the application, return the screen resolution as it was before.

Is this possible? If so, how would it be done?

Let me explain: This is already my third game with VisualNeo. In the first one I chose to do it in 1366 x 768 but with very big buttons and very big graphics, so it looks good in 1366 and 1920. The second one I chose to frame the screen but with 1366 resolution.

I make them this way so that gamers with screen resolutions of 1366 or higher can play it.

The problem I run into is when the screen is bigger, for example 1440p. It's a text based game, so only 50% of the screen is visible and to read, players have to bend down.

So, to sum up and repeat:
When I open the application, I want VisualNeoWin, if possible, to change the screen resolution to 1920 x 1080, and when I exit the application, return the screen resolution as it was before.
Is this possible? If so, how would it be done?

Thank you very much, I read you.

¿Hay alguna forma de que VisualNeo Win cambie la resolución de pantalla a una especifica?

Mi objetivo es sencillo: Al abrir la aplicación, quiero que VisualNeoWin, de ser posible, cambie la resolución de pantalla a 1920 x 1080, y cuando salga de la aplicación, devuelva la resolución de pantalla tal como estaba antes.

¿Es esto posible? Si es así, ¿Como se haría?.

Os explico: Este es ya mi tercer juego con VisualNeo. En el primero opte con hacerlo en 1366 x 768 pero con botones muy grandes y gráficos muy grandes, por lo que se ve bien en 1366 y en 1920. El segundo opté por enmarcar la pantalla pero con resolución 1366.

Los hago así para que jugadores con resoluciones de pantalla 1366 o superior puedan jugarlo.

El problema que me encuentro es cuando la pantalla es más grande, por ejemplo 1440p. Es un juego basado en texto, por lo que solo se ve el el 50% de la pantalla y para leer, los jugadores deben inclinarse.

Así que, resumiendo y repitiendo:
Al abrir la aplicación, quiero que VisualNeoWin, de ser posible, cambie la resolución de pantalla a 1920 x 1080, y cuando salga de la aplicación, devuelva la resolución de pantalla tal como estaba antes.
¿Es esto posible? Si es así, ¿Como se haría?.

Muchas gracias, os leo.

@lemachinga se me ocurre que puedes utilizar la utilidad para linea de comandos QRES (te la adjunto) y llamarla con el comando Run.

Más información aquí:
https://pureinfotech.com/change-screen-resolution-command-line-windows-10/

Saludos.

Uploaded files:
  • You need to login to have access to uploads.
LeMachinga has reacted to this post.
LeMachinga

@lemachinga

You can try changing the screen resolution with the rtDisplayRes_Change command from the rtFileSystemMgt plugin.

You can also try another approach to scaling (zmwDPIAware): https://zmware.rcmediaservices.net/zmwdpiaware/

LeMachinga has reacted to this post.
LeMachinga

Thank you @luishp and @Vadim, I'll try that

@lemachinga

Take a look of this:

https://superuser.com/questions/1493334/how-to-set-display-resolution-via-powershell-on-win10-pro

My 0.01

David de Argentina

Open chat
1
Do you need more info?
Hi, do you have any doubt?