EJECUTAR BOTON CON ENTER / EXECUTE BUTTON WITH ENTER / - Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

EJECUTAR BOTON CON ENTER / EXECUTE BUTTON WITH ENTER /

Hola, una pequeña duda como puedo hacer para que cuando esta el foco en un boton simplemente pulsando la tecla enter o la barra espaciadora este se ejecute sin nececidad de tener que hacerlo con el mouse es posible?

gracias

@gaev

Hello, a small question, how can I do so that when the focus is on a button, simply by pressing the enter key or the space bar, it is executed without having to do it with the mouse? Is it possible?

thank you

@roxana6218

when the focus is on a button

How do you get a Button to be a Focused Object ?

Helo @gaev   please see the pub...

Uploaded files:
  • You need to login to have access to uploads.

@roxana6218

please see the pub

The FocusObject command in your "Page Enter" section is NOT the one causing boton1 to be "focused" ... I believe VisualNEOWin does it to the first object in your page.

See modified pub I loaded to see that nothing happens when you FocusObject to the second button.

From the Help file ...

FocusObject

Purpose: Set the keyboard input focus to a specific object. This Action is primarily used to activate Text Entry objects. Objects that don’t accept keyboard input are not affected by this Action.

when the focus is on a button, simply by pressing the enter key or the space bar, it is executed without having to do it with the mouse?

The only way to invoke the code associated with he MouseClick section is to set up a Hot Key ... but Space and Enter are not recommended/possible because the code will be serviced no matter where you are on that page.

Uploaded files:

@roxana6218

See demo

Greetings : )

Uploaded files:

thanks!!!! @impactband4u

@luishp hola luis perdoname no me queda otra que acudir a vos ya que no logro poder ejecutar un boton pulsando la tecla espaciadora, me enviaron un ejemplo pero para ingresar texto .... yo necesito poder con la barra espaciadora que ejecute las acciones de un determinado boton activo y en foco.

Dentro de las teclas que se pueden asignar hay convinaciones pero ninguna me hace referencia ni a la barra espaciadora ni al enter cualquiera de las dos me solucionaria el problema... hay alguna forma o plug que me permita hacer esto?

Mil gracias

Saludos

@roxana6218

Uploaded files:

@mishem,@luishp  gracias por enviarme ese pub, es lo que trato de lograr pero me acabo de llevar la sorpresa que me neobook en el listado de key para asignarle el evento como lo has hecho con la barra espaciadora NO CUENTA con esta opcion?????? (aclaro que si cuenta con un listado de teclas y teclas de funcion pero no esta presente ni la barra espaciadora ni enter....)

Tu ejemplo se ejecuta perfectamente pero no tengo opcion de hacer un boton como el tuyo y asignarle como tecla de acceso la barra espaciadora.

yo estoy usando la version 21.9.9 cual es la que tienes tu ?

Aguardo a ver si luis me puede hechar luz sobre esta incognita que ya no es que no sepa hacerlo es que el soft no me lo permite....

Mil gracias por tu ayuda. Saludos

@roxana6218

Click on the "Hotkey" input field and press the desired key combination.

luishp has reacted to this post.
luishp

@mishem

Please see this video: https://globaldima.com/spacebar.mp4

@joferar333

Uploaded files:
luishp has reacted to this post.
luishp

@mishem  YESSSS!!!! SUPER THANKS