Quote from Alabama on November 21, 2020, 3:20 pmHola, estoy evaluando VisualNEO Web y quisiera saber si es posible que haciendo uso del evento Click de varios botones se pueda modificar la propiedad Fuente en un mismo elemento IFrame haciendo que cada uno de ellos muestre distintas páginas HTML. Muchas gracias.
Hola, estoy evaluando VisualNEO Web y quisiera saber si es posible que haciendo uso del evento Click de varios botones se pueda modificar la propiedad Fuente en un mismo elemento IFrame haciendo que cada uno de ellos muestre distintas páginas HTML. Muchas gracias.

Quote from luishp on November 21, 2020, 7:14 pmHola @alabama,
Hola, estoy evaluando VisualNEO Web y quisiera saber si es posible que haciendo uso del evento Click de varios botones se pueda modificar la propiedad Fuente en un mismo elemento IFrame haciendo que cada uno de ellos muestre distintas páginas HTML. Muchas gracias.
Si claro, puedes utilizar un código como este en un botón para que un IFrame cargue una URL determinada:
SetObjectAttribute "IFrame1" "src" "https://visualneo.com"Cualquier duda, por aquí estaremos :)
Hola @alabama,
Si claro, puedes utilizar un código como este en un botón para que un IFrame cargue una URL determinada:
SetObjectAttribute "IFrame1" "src" "https://visualneo.com"
Cualquier duda, por aquí estaremos :)

Quote from EduardoVolpi on December 18, 2021, 1:03 amOlá Luis, parabéns por ter levado adiante este maravilhoso projeto. Sou usuário registrado do antigo Neobook v5.8.7, e estou impressionado com o poder do VisualNeo Web que estou testando. Sobre o iFrame, como posso exibir arquivos html locais? Grato.
Olá Luis, parabéns por ter levado adiante este maravilhoso projeto. Sou usuário registrado do antigo Neobook v5.8.7, e estou impressionado com o poder do VisualNeo Web que estou testando. Sobre o iFrame, como posso exibir arquivos html locais? Grato.

Quote from EduardoVolpi on December 18, 2021, 2:11 amOpa! Já consegui, utilizando um caminho relativo no campo source ( ..\arquivo.html), mas aproveitando a postagem, como faço para acessar um arquivo adicionado em "Libraries/Files"? No Neobook usava-se "[Embedded]nomeDoArquivo", mas parece que não se usa desta forma no VisuallNeo Web.
Opa! Já consegui, utilizando um caminho relativo no campo source ( ..\arquivo.html), mas aproveitando a postagem, como faço para acessar um arquivo adicionado em "Libraries/Files"? No Neobook usava-se "[Embedded]nomeDoArquivo", mas parece que não se usa desta forma no VisuallNeo Web.

Quote from EduardoVolpi on December 18, 2021, 2:42 amUma vez mais descobri o funcionamento de "Libraries/Files". Peço desculpas por fazer tres postagens seguidas de algo tão simples que testando eu poderia ter descoberto. Estava acostumado com Neobook mas aqui as coisas funcionam de forma um pouco diferente. Pode excluir estas postagens se assim desejar.
Uma vez mais descobri o funcionamento de "Libraries/Files". Peço desculpas por fazer tres postagens seguidas de algo tão simples que testando eu poderia ter descoberto. Estava acostumado com Neobook mas aqui as coisas funcionam de forma um pouco diferente. Pode excluir estas postagens se assim desejar.

Quote from Neal Stone on December 18, 2021, 6:46 amWell score on for Google Translate cause this is a solution I needed for a project I am working on. Thank you.
Well score on for Google Translate cause this is a solution I needed for a project I am working on. Thank you.

Quote from joferar333 on December 18, 2021, 12:23 pm@eduardovolpi, @luishp
Al leer este post me senti identificado, a mi me pasa lo mismo que a ti Eduardo, despues de tantos años de neobook me he deslumbrado con este nuevo programa, no he parado de jugar y jugar y a medida que lo hago voy descubriendo mas y mas funcionalidades geniales. Nunca me imagine que podria generar una app para el playstore en tan solo minutos....
Luis si lees esto por favor tengo una duda que no logro resolver, como le asigno un color a la pagina Master? esta no me da propiedades como el resto solo me deja colocar objertos...
Te agradeceria si me orientas porque la verdad no lo puedo encontrar.
Saludos
ENGLISH
When reading this post I felt identified, the same thing happens to me Eduardo, after so many years of neobook I have been dazzled with this new program, I have not stopped playing and playing and as I do I am discovering more and more cool functionalities. I never imagined that I could generate an app for the playstore in just minutes ...
Luis, if you read this please I have a question that I can't solve, how do I assign a color to the Master page? this one does not give me properties like the rest it only lets me place objections ...
I would appreciate it if you could guide me because the truth is I can't find it.
Greetings
c
Al leer este post me senti identificado, a mi me pasa lo mismo que a ti Eduardo, despues de tantos años de neobook me he deslumbrado con este nuevo programa, no he parado de jugar y jugar y a medida que lo hago voy descubriendo mas y mas funcionalidades geniales. Nunca me imagine que podria generar una app para el playstore en tan solo minutos....
Luis si lees esto por favor tengo una duda que no logro resolver, como le asigno un color a la pagina Master? esta no me da propiedades como el resto solo me deja colocar objertos...
Te agradeceria si me orientas porque la verdad no lo puedo encontrar.
Saludos
ENGLISH
When reading this post I felt identified, the same thing happens to me Eduardo, after so many years of neobook I have been dazzled with this new program, I have not stopped playing and playing and as I do I am discovering more and more cool functionalities. I never imagined that I could generate an app for the playstore in just minutes ...
Luis, if you read this please I have a question that I can't solve, how do I assign a color to the Master page? this one does not give me properties like the rest it only lets me place objections ...
I would appreciate it if you could guide me because the truth is I can't find it.
Greetings
c

Quote from luishp on December 18, 2021, 1:50 pm@joferar333 la página Master hereda el color de fondo de la Página en la que se encuentra. No tiene un color propio.
Saludos!
@joferar333 la página Master hereda el color de fondo de la Página en la que se encuentra. No tiene un color propio.
Saludos!

Quote from EduardoVolpi on December 18, 2021, 3:32 pmQuote from Neal Stone on December 18, 2021, 6:46 amWell score on for Google Translate cause this is a solution I needed for a project I am working on. Thank you.
@neal-stone
I'm not sure if you've translated it by google translate or not. In any case, here are the questions and solutions I found:
iFrames and local files
To display, for example, a local html file in 'iFrame', just use a relative path in the 'source' field ( ..\file.html or \file.html).
Libraries/Files
Files included in "Libraries/Files" are automatically extracted by the program when we compile the project.
Quote from Neal Stone on December 18, 2021, 6:46 amWell score on for Google Translate cause this is a solution I needed for a project I am working on. Thank you.
I'm not sure if you've translated it by google translate or not. In any case, here are the questions and solutions I found:
iFrames and local files
To display, for example, a local html file in 'iFrame', just use a relative path in the 'source' field ( ..\file.html or \file.html).
Libraries/Files
Files included in "Libraries/Files" are automatically extracted by the program when we compile the project.

Quote from EduardoVolpi on December 18, 2021, 3:37 pm@joferar333
Seguro que es un gran programa con enormes posibilidades de uso. ¡Saludos!
English
For sure, it's a great program with enormous possibilities of use. Greetings!
Seguro que es un gran programa con enormes posibilidades de uso. ¡Saludos!
English
For sure, it's a great program with enormous possibilities of use. Greetings!

Quote from Neal Stone on December 18, 2021, 6:25 pmYes I was playing with it last night. Kind of like working with images too using relative path. I am just glad this feature is there so I can post some stories and not bury a lot of text boxes in my site. This will be hugely useful on my next site.
Yes I was playing with it last night. Kind of like working with images too using relative path. I am just glad this feature is there so I can post some stories and not bury a lot of text boxes in my site. This will be hugely useful on my next site.