NeoScript Language Guide? - Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

NeoScript Language Guide?

I'm new to VisualNeo and I was wondering if there might be a guide on the NeoScript language. I couldn't find any information on the NeoScript language in the help documentation.

Thank you,

Gary

Hi @gary-chike and welcome onboard!

NeoScript has two different flavors depending of your development platform: VisualNEO Web or VisualNEO Win. Both share a lot of common principles and commands, but development may be quite different in both of them, being VisualNEO Web more modern and extensible.

VisualNEO Web resources:
Online Help
Video Tutorials
Samples and tutorials

You can find a lot of source code samples in "My Documents\VisualNeoWeb\Sample Apps" folder).
All comands include their own wizard and description within the software.

VisualNEO Win resources:
Online Help
Introduction video (third party)
Complete course (excelent and free, but in russian)

You can find a lot of source code samples in "My Documents\VisualNeoWin\Sample Apps" folder).
All comands include their own wizard and description within the software.

We know a comprehensive help is very important and are currently working in a better alternative.
Anyway this forum is really active so don't be shy to ask whatever you want.

Thank you!

Gary Chike has reacted to this post.
Gary Chike

Thank you Luis for pointing me in the right direction.  Yes, I believe a wiki-based reference would be helpful similar to NSB.

And congrats on receiving 2nd runner up in the Delphi 26th Showcase Challenge. That's an amazing accomplishment. It was actually this article that led me to your app.  Cheers!

luishp has reacted to this post.
luishp

And congrats on receiving 2nd runner up in the Delphi 26th Showcase Challenge. That's an amazing accomplishment. It was actually this article that led me to your app.  Cheers!

Thank you! We are very happy :)

Estimados.

Donde puedo encontrar información de cómo trabajar con los "radio button" en VisualNeoWEb.   Estuve leyendo la ayuda que viene con el programa sobre estos controles, pero es poca y no me da ejemplos de cómo saber cuando un botón esta activado o desactivado. Tampoco puedo encontrar información de cómo ejecutar alguna acción cuan uno de los botones está activado.

Ojalá puedan ayudarme con esto.

Gracias

Hola @alfredo-elematore

Por favor, utiliza el botón derecho del ratón para descargar el archivo que adjunto con un ejemplo de como utilizar los botones de radio. Fíjate bien en cómo están configuradas las propiedades para que trabajen juntos.
Cualquier duda, me dices.

Un saludo.

Uploaded files:
  • You need to login to have access to uploads.

Hola Luishp.

Gracias por la información, pero con eso no tengo dudas.  Lo que yo necesito hacer es lo siguiente:

Tengo un grupo de radio button que representan años, ejemplo:  2006, 2007, 2008........

y tengo otro grupo que representan los meses: enero, febrero,......

Entonces lo que necesito hacer es que si selecciono el botón que representa el año 2006, no pueda seleccionar (o se inhabiliten) los meses enero y febrero, porque en estos meses de este año (2006) no tengo nada que mostrar.  No se si me expliqué bien, pero es como cambiar las propiedades de los controles en tiempo de ejecución.

Se que puedo hacer esto menos complicado con otros elementos, pero me gustaría saber si lo puedo hacer con estos controles (radio button) .

De antemano agradezco tu tiempo.

@alfredo-elematore en el ejemplo que adjunto según el año que escojas se desactivan o activan diferentes meses.
Fíjate que utilizo Watch para detectar cuando cambia el valor del año y activar o desactivar unos meses u otros, dependiendo de su valor, en una subrutina.

Saludos

Uploaded files:
  • You need to login to have access to uploads.

Gracias luishp.

Con el ejemplo adjunto me quedó súper claro.

Saludos.

luishp has reacted to this post.
luishp