Problem with StrReplace after using getitem and parsejson - Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Problem with StrReplace after using getitem and parsejson

Hi all people.

You know I´m learning very much but always I have problems.

Well  its the problem:

I have used these  commands to save data and I have succeeded

To save these:

StringifyJson [nombrefinal] [datosjsonnonbre]
SetItem "nombres" [datosjsonnombre]

To get these:

GetItem "nombres" [datosjsonnombre]
Parsejson [datosjsonnombre] [nombrefinal]

Result: "Juan","Fernando","Peter",.....etc

So How can I remove the quotes and data look like this Result: Juan,Fernando,Peter,....etc

I have tried using this command STRdel leaving empty space but the console gives me an error.

Thanks .

@joaquinfdez please share your sample app so I can take a look.
Thank you!

@joaquinfdez

Result: "Juan","Fernando","Peter",.....etc

Usually, a JSON data is made up of a key and a value e.g. ...

"FirstName":"Joaquin"

... perhaps, the variable called [nombrefinal] did not originally contain JSON data (but an array of names ?) ... can you show us what this variable contained before you stringify'ed it ?

So How can I remove the quotes and data look like this Result: Juan,Fernando,Peter,....etc

Assuming this is a string, just do this ...

StrReplace "[nombrefinal]" '"' "" [nombrefinal2] ""

... note ...

- you do not have to save the result in [nombrefinal2], it can also be [nombrefinal]
- when double quotes are part of the content of a parameter, you have to use single quotes to wrap this parameter
- replacing something with null/nothing like "" means that the character(s) will be deleted.

Una vez más gracias @luishp.  La idea de todo es que tengo una serie de nombres que quiero guardar en un archivo local para recuperarlo al volver a iniciar la sesión con la app. Estoy probando varios procedimientos para aprender antes de iniciarme en base de datos.  Usando comandos como VartoLocalfile y estaba probando con Setitem y Getitem , no comprendía como almacenaba en archivo local el comando setitem hasta que he conseguido ver un post que lo aclaraba.

He conseguido lo que quería pero como explicaba al principio no daba con la solución para eliminar esas "comillas" porque me daba error en la consola al dejar un espacio en blanco.

Ya me has aclarado que tampoco es la mejor forma de almacenar temporalmente datos de un array, mucho me temo que tendré que empezar a introducirme en base de datos, cosa que me viene aún un poquito grande puesto que necesito afianzar antes otros conocimientos más básicos.

De verdad que te estoy muy agradecido por tu tiempo. y Gracias una vez más por tus aclaraciones.

@joaquinfdez fíjate que existe un plugin muy reciente (neoLocalStorage) que permite utilizar IndexedDB localmente como alternativa a GetItem y SetItem. Este plugin permite guardar y recuperar directamente Arrays y objectos JSON utilizando neoSetItem y neoGetItem.
Respecto a las bases de datos, tómate tu tiempo pero verás que no son tan complicadas como parece, al menos para empezar a utilizarlas.

Un saludo!