VisualNEO Web. Version 21.2.3 released - Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

VisualNEO Web. Version 21.2.3 released

Page 1 of 2Next

IMPORTANT: THIS IS A MAJOR VERSION UPDATE

Free update for those who bought or updated their license in the last three months:
The update is free only for users who have purchased VisualNEO Web or an update within the last three months (after 2020 november 01). If you are elegible for a free update you will get a new registration key in your email within the next days. Please be pacient. Meanwhile you will enjoy a full version 30 days free trial.

50% discount code for those who already have a license:
Users who purchased previously will get a 50% discount code.
If you don't get the discount code in your email within a few days just send us an email with your Purchase ID.

The new version includes a lot of new functionalities, improvements and bug fixes.

Software: VisualNEO Web
Version: 21.2.3

This is a major version update with many improvements:

Core updates:

New Plugins:

Updated Plugins:

•   FabricJS (Updated to the last JavaScript library version, updated many commands and added 5 new ones. Updated sample apps. Click here for more info)
    • fabSaveAsBase64 (Allows easy integration with neoPDF)
    • fabUndoDraw
    • fabSetTextLineHeight
    • fabSetTextBackgroundColor
    • fabAddKeyEvents (Adds copy/paste functionality through Ctrl-C and Ctrl-P, even Clipboard images)
  •   neoPDF (Added 2 new commands)
    • neoPdfToBase64 (Exports to base64 format so it's easier to store the PDF in a database)
    • neoPdfAutoPrint2 (Alternative method for pdfAutoPrint)

Some minor bug fixes.

You can download the new version from the downloads section.

Please let me know if you have any question.
Thank you very much for your support.

Vadim, alangonzalez91 and 3 other users have reacted to this post.
Vadimalangonzalez91RoxiePalamarindrayn

What a great update!!! Thank you so much, Luis!!!

VisualNeo Web is an awesome development environment and getting better and better!!!

luishp and CDY@44 have reacted to this post.
luishpCDY@44

Hola @luishp,

Cuando intento entrar en mi cuenta (en esta web)  no puedo y me sale la siguiente información que te adjunto en este

mensaje. Quiero sber cuanto ahce que comñpré la última versión.

Uploaded files:
  • You need to login to have access to uploads.

Thanks @luishp ... as usual, your ability to add features exceeds my ability to check them out :-))

luishp has reacted to this post.
luishp

@rrey esa pantalla se muestra cuando intentas acceder a una página que no existe. Como en tu captura no aparece la URL no se cómo has llegado hasta ahí. Respecto a la fecha de compra de tu última versión fue el 11 de octubre.

Saludos!

Today is a good day...Why ? We received a new VisualNeo Web update !! ;)

Thank you Luis !

luishp

Luis, creo que no hay nada relativo a facilitar el tema de Maestro/Detalle, eso hay que hacerlo manualmente via PHP, espero que lo incluyan en las próxima "Actualización Mayor"

Luis, creo que no hay nada relativo a facilitar el tema de Maestro/Detalle, eso hay que hacerlo manualmente via PHP, espero que lo incluyan en las próxima "Actualización Mayor"

Hola @teofilo-gaona, ¿podrías explicar un poco mejor a qué te refieres? Estoy muy abierto a incorporar todo tipo de ideas, pero si no las comprendo, es muy difícil que pueda hacer algo.

Gracias!!

When a new version of the software comes out, I always look at what are the uses that this new version brings to me in order to improve what I do. I have looked at the options of this new version and find that "neoMenu" is the most useful addition for me that is on this version. Moreover, this option should have been integrated into the software since some previous version. The additions of the PWA option represent an improvement to what VisualNeo already offered in previous versions. Do i need it? This is the question I ask myself whenever there is a new version of the software. I recognize the work involved, but for me, I prefer to wait for the next version of the software. I still thank LUIS for his work.

Este es un ejemplo de maestro/detalle que puede ahorrar mucho tiempo https://www.scriptcase.net/ejemplos/formulario-php/maestro-detalle/

Para tener en cuenta salvo que se lo pueda hacer de otra forma en VN web

@Teofilo Gaona

Por lo que vi eso lo puedes realizar a traves de NeoPhp , ya sea creando una base de datos local desde VisualNeoWeb a traves de SqlLite en el menu "Tools" o sino usando base de datos Mysql como yo uso en algun servidor, creando las tablas y relacionadolas unas con otras

Que me corrija Luis si no es asi y entendi mal

IMPORTANTE: Había un error en la traducción al español a la hora de compilar. Por favor hispanohablantes descargar y reinstalar de nuevo. Gracias!!

@teofilo-gaona ¿te refieres a que al elegir una opción en un formulario enlazado a una tabla se cargue la información en otro relacionado con otra tabla? No veo porqué razón no es posible en VisualNEO Web. El único problema es que debes tener preparadas todas las SQL de antemano en config.php y llamar a una u otra según sea necesario.

@luishp

VisualNEO Web has become so powerful! !
Are there plans to add integration with Git (and specifically with GitHub) to it? So that the development environment can be used by entire teams of non-programmers and professional developers to work on the same project. I see it as a unique advantage of VisualNEO Web. And integration with Git will make this advantage absolute. Collaborative development is a very important aspect of development.

Are there plans to add integration with Git (and specifically with GitHub) to it? So that the development environment can be used by entire teams of non-programmers and professional developers to work on the same project. I see it as a unique advantage of VisualNEO Web. And integration with Git will make this advantage absolute. Collaborative development is a very important aspect of development.

@vadim your are probably right, but in order to add that integration I must understand fisrt how it works. I have never worked with GitHub yet. Although I have been developing websites and web apps for many years, I still feel like a beginner :)
Whenever I learn something new, I try integrate it with VisualNEO Web so it's as easy as possible to use.
I will have to take a look to GitHub :)

By the way, thank you for your awesome review on VisualNEO Web here:
https://visualneo.com/product/visualneo-web

Your comments and reviews are VERY IMPORTANT for this project. I do really appreciate it.

@luishp

Thank you so much!!! With GitHub support will be very cool, because both designer and programmer, or developers with different skill levels can work on the same project at the same time. No need to transfer files, they can be simply synchronized - with one click of a button sending a new portion of changes to the server GitHub (you can see how the integration with Git looks like, for example, in Delphi 10, but probably can be made even more convenient than in Delphi, with fewer intermediate steps).

Integration with Git (and GitHub in particular) may seem superfluous to novice developers. But it is important for VisualNEO Web to be usable by teams. This opens up a new market for VisualNEO Web - the market for team development tools.

luishp and CDY@44 have reacted to this post.
luishpCDY@44

Hola @luishp me temos que el complemento FabricJS no funciona. Cuando usas por ejemplo fabInitialize  informa de que el comando es desconocido.

Saludos,

Roger

Hola @rrey.

Funcionar, funciona. Lo que es posible es que por alguna razón no se haya instalado correctamente.

Mientras compruebo a ver qué puede haber pasado, prueba por favor a instalarlo manualmente.

Gracias!!

@rrey, he estado revisando el ejecutable de instalación y lo único que he detectado es que olvidé sustituir uno de las apps de ejemplo de FabricJS. Así el error que aparece al ejecutarla es que falta un parámetro en el comando fabSaveAsPng ya que ahora hay que indicar el nombre del archivo. Ya he corregido el problema, pero si no quieres volver a instalar el programa basta que sustituyas la app de ejemplo por la que adjunto.

Cuando puedas, por favor confírmame que estoy en lo cierto.

Gracias!!!

Uploaded files:
  • You need to login to have access to uploads.

Hola @luishp Ahora funciona instalando la nueva descarga. En esta sale el complemento FabricJS   en la lista de acciones, en la anterior no salía el complemento y por esos todas las acciones de FabricJS  salían de color negro (no azul) y el programa no las reconocía. Otra cosa diferente es que  a fabSaveAsPng le fate un parámetro.  Pero bueno todo OK. Me descargaré también la demo de ejemplo.

Saludos,

Roger

luishp

@vadim I have been learning Github and even hosted a VisualNEO Web app there (just a test):

https://sinlios.github.io/neomap2

I have also tested hosting on Heroku for free as a PHP application:

https://neomap1.herokuapp.com

It's possible to use custom domains on both of them.
I find it really interesting and opens up a lot of possibilities for us.
But, how do you imagine a VisualNEO Web and Github integration?

Thank you!

Vadim has reacted to this post.
Vadim
Page 1 of 2Next
Open chat
1
Do you need more info?
Hi, do you have any doubt?